• FRI FRAKT OCH ENDAST 1-3 DAGARS LEVERANS

OM BAG'IN

Idén om Bag’in uppstod år 2016 då Kåre Normann Sekkesæter skulle öppna upp sin stuga på Hvaler efter vintern. Då upptäckte han att presenningen han hade packat in utemöblerna i ett halvår tidigare hade blåst bort. Allt som var kvar var några repstumpar. 

Därför började Kåre leta efter ett möbelöverdrag som skulle ta hand om utemöblerna bättre under vintersäsongen.

den första

prototyp

Efter grundligt letande visade det sig att marknaden bara hade enkla överdrag att erbjuda, och ingen hade löst problemet med möbelöverdrag som blåste av. Kåre bestämde sig för att skapa en egen konstruktion, med en topp- och en bottendel som säkerställde skydd utan att blåsa bort.

Kåre ville även lösa problemet med luftning och ventilation, och designade Bag’in med bra luftkanaler. Den första prototypen, sydd av svärmor, såg dagens ljus på våren 2017. 

Svärmor arbetar fortfarande som inhyrd syerske hos Bag’in.

DEN FöRSTa ORIGINALEN

BLIR LANSERad

År 2018 lanserades Bag’in, en smart förvaringslösning för utemöbler som håller dina möbler torra under hela vintersäsongen – utan att blåsa bort eller spricka. 

Bag’in är 100 % vattentät. Materialet är av hög kvalitet i ett solitt tyg som tål både snö och regn. Bagen är utrustad med ventiler i hörnen som säkerställer bra luftgenomströmning, samt ventilation i underdelen som släpper ut vatten och fukt.

Själva bagen består av två delar: en underdel som möblerna ska staplas på, och ett överdrag som placeras på toppen av möblerna. De två delarna fäster man sedan ihop med varandra med en kraftig dragkedja som håller konstruktionen ordentligt förankrad.

Möt gründaren

Gründer Kåre Normann Sekkesæter bränner för goda kundupplevelser, och är upptagen av att produkterna ska ha värde för kunderna.

Kåre Normann sekkesæter, gründer

«Allt vi gör hos Bag’in är baserat på filosofin: Har det värde för kunden, har det värde för oss.»

Då den första prototypen var klar år 2017, bestämde Kåre sig för att testa den på sina egna och grannarnas utemöbler. Han knackade på mer än 100 dörrar i grannskapet och frågade snällt om han fick packa in deras utemöbler. Reaktionerna var väldigt positiva, och Kåre fick värdefull insikt i både vilken typ av utemöbler människor har, och inte minst om detta var en produkt som folk behövde och var villiga att betala pengar för.

«När folk säger “en sån behöver jag med”, då vet du att din idé har stor potential!»

SE våra

produkter

we've got you covered