KONTAKT
kundservice
Vill du komma i kontakt med oss? Våra trevliga kundtjänstmedarbetare står redo för att hjälpa dig måndag till fredag från 12:00 till 15:30.
Telefon: + 47 64 80 90 06 / E-post: support@bagin.se
Bagin.se är en norsk nätbutik som säljer möbelskydd till hela världen. Vi har för närvarande inga fysiska butiker.
Fakturafrågor
Om du har fakturafrågor ska du kontakta Klarna, som är vår betalningspartner. Du når dem på telefon + 47 21 01 89 91.
Du kan ångra ditt köp utan anledning inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Du kan undersöka Bag’in innan du returnerar den, men kom ihåg att den ska levereras tillbaka till oss i nytt och oanvänt skick, helst i originalförpackningen.
Ångerblankett kan laddas ner här
Se fullständiga försäljningsvillkor här.
vanliga frågor och svar
Hur sätter jag upp Bag’in?
Det är bra att vara två, men det går även bra att sätta upp Bag’in själv.
Underdelen placeras på ett platt och dränerat underlag, till exempel på din terrass. Stapla dina utemöbler i ett block. Klä in möblerna med överdelen, och sätt ihop de två delarna med dragkedjan. Använd remmarna vid behov, och glöm inte STORM ANCHOR om Bag’in ska stå på en blåsig plats.
Läs mer om hur du sätter upp Bag’in här
hur man ansluter DRAGKEDJORNA
För att koppla ihop den övre och nedre delen på hösten, gör följande:
De röda märkena på toppen och botten är på samma sida. De två reglagen ska vara till höger om de röda markeringarna. Anslut dragkedjan och dra reglagen åt höger och runt hela Bag'in. När du har kommit hela vägen runt kan du fästa ihop karbinhakarna för att förhindra att dragkedjan öppnas.
På våren gör du följande:
Sedan har du en reglage på vänster sida och en på höger sida av det röda märket. Du måste dra den på vänster sida runt påsen så att båda ligger på höger sida Skaka på påsen lite och över- och undersidan är då separata lager.
Se hur i vår instruksjonsvideo.
Vad har Bag’in för vikt och mått?
När Bag’in är hoppackad har den samma storlek som en sovsäck. I utsläppt tillstånd är måtten på Bag’in:
Nordic Bags:
UTVÆR (stl. XL): 4x2x1 meter och väger 11,4 kg.
LISTA (stl. L): 3x2x1 meter och väger 9,6 kg.
FÆRDER (stl. M): 2x2x1 meter och väger 6,4 kg.
ONA (stl. S): 1x2x1 meter och väger 4,3 kg.
Mediterranean Bags:
PALMA (stl. L): 3x2x1 meter och väger 9,6 kg.
RIO (stl. M): 2x2x1 meter och väger 6,4 kg.
CAPRI (stl. S): 1x2x1 meter och väger 4,3 kg.
Kan jag använda Nordic Bags till semesterhuset på sydliga breddgrader?
Nej, det rekommenderar vi inte att du gör. UV-skyddet är lägre i Nordic Bags än Mediterranean Bags, och materialet är inte beräknat för extrem sol.
Kan jag använda Mediterranean Bags i Norden?
Ja det kan du, men då bör du sätta bagen under tak under vintern. Nordic Bags är speciellt utvecklade för svenska förhållanden, och designade för att vatten och snö lättare ska rinna av. Nordic Bags är även mer vattentät med en vattenpelare på hela 20 000 mm, medan Mediterranean Bags har 10 000 mm.
Är Bag’in vattentät?
Bag’in är vattentät med en vattenpelare på 20 000 mm (Nordic Bags) och 10 000 mm (Mediterranean Bags). Om vatten blir liggande i pölar på överdraget under en lång tid kommer vattnat ändå lyckas ta sig igenom till slut. Därför är det viktigt att skapa en topp på Bag’in, så att vattnet kan rinna av naturligt.
Behöver jag säkra Bag’in mot vind?
Bag’in är utrustad med fästremmar nere i varje hörn, som kan användas till att säkra mot vind. Om dina utemöbler är tunga behöver du vanligtvis inte säkra Bag’in, men om du ska packa in lättare möbler bör Bag’in säkras väl. Använd rep eller remmar, eller vår smarta STORM ANCHOR.
Vad kan jag förvara i Bag’in?
Bag’in är gjord för att skydda trädgårds- och utemöbler. Om du förvarar Bag’in utomhus kommer den att ha samma klimat och luftfuktighet inne i Bag’in som utanför. Därför ska du inte förvara något i Bag’in som inte tål att stå ute i väder, vind och fuktighet.
Så länge de tål fuktighet och kyla så kan du förvara utemöbler, grillen, cyklar, redskap, studsmatta och annan utrustning i Bag’in under vintern.
Vad kan jag INTE förvara i Bag’in?
Utedynor och mattor som inte tål kondens ska inte förvaras i Bag’in under vintern. Var även försiktig med föremål som rostar lätt. Föremål som är avsedda för inomhusförvaring, ska självklart inte förvaras ute i Bag’in.
Kan jag sätta mina trämöbler i Bag’in?
Ja, det kan du, så länge de tål fuktighet. Vår lösning är utrustad med en ventilerad botten som gör att vatten rinner ut från botten. Därutöver har den luftkanaler uppe i varje hörn som ger bra luftflöde.
Dock kommer det alltid bildas en del fukt i Bag’in i form av kondens, och därför kan vi aldrig garantera att det inte uppstår jordslag. Om du är osäker på vad dina trämöbler tål, rekommenderar vi att du tar kontakt med leverantören.
Kan jag förvara mina utekuddar i Bag’in?
Vi rekommenderar dig att ta in dina kuddar under vintern, då det alltid uppstår en del kondens inne i Bag’in, då det inte går att undvika i det nordiska klimatet.
Kan jag placera Bag’in på gräsmattan?
Nej, det kan förhindra vatten från att rinna bort. Bag’in ska placeras på ett platt och dränerat underlag, till exempel terrassen, grus, singel, plattor, klinker eller betong. Kom även ihåg att vattnet ska ha möjlighet att rinna bort, och om lösningen placeras på sten är det viktigt att det är en sluttning.
Kan jag använda Bag’in under vintern?
Ja, Nordic Bags har utvecklats för förvaring av trädgårds- och utomhusmöbler under vintern. Bag’in är ett enklare och bättre alternativ än presenning och rep, som tål kyla och snö.
Kan jag använda Bag’in på sydliga breddgrader?
Ja, men då måste du välja Mediterranean Bags. Dessa är speciellt utvecklade för att skydda dina utemöbler från solens starka UV-strålar, men även sand och insekter. Lösningen har en väldigt hög färgbeständighet och en vattenpelare på 10 000 mm.
Är det tillräcklig luftning i bagen så att det inte uppstår jordslag på möblerna?
Dessvärre kan vi inte garantera att det inte blir jordslag. Bag’in ska användas utomhus, och med de temperatursvängningar vi har i Norden, kommer det alltid bildas viss fukt inne i lösningen.
För att motverka jordslag har vi designat Bag’in med en ventilerad botten, samt luftkanaler som ger ett bra luftflöde inne i lösningen.
Kan jag beställa en skräddarsydd Bag’in till mina möbler?
I dag har vi dessvärre inte en lösning för att göra en skräddarsydd bag. Däremot har vi modeller i flera storlekar som täcker de flesta behov för förvaring av utemöbler.
Det är kondens i Bag’in – vad gör jag?
Vi kan dessvärre inte garantera att det inte förekommer fukt i lösningen, då det uppstår naturligt av temperatur- och vädersvängningar. Lite kondens är helt normalt men om du tycker att det är mycket, rekommenderar vi dig att:
1: Kontrollera att luftkanalerna är fria och har ett konstant luftflöde.
2: Kontrollera att det inte ligger vatten i botten av Bag’in. Bag’in är utrustad med en ventilerad botten så att vattnet ska komma ut, men det är beroende av att underlaget är dränerat.
3: Kontrollera att inte vatten samlas på utsidan av Bag’in – om underlaget inte är dränerat kan det hjälpa att flytta konstruktionen så att den står i en sluttning.
KÖP OCH BESTÄLLNING
Kan jag beställa för företag?
Ja. För företagskunder erbjuder vi betalning och företagsfaktura från Two, där moms specificeras. Klicka här om du önskar bli företagskund.
Har Bag’in någon garanti?
Ja, vi har full tilltro på vår lösning och erbjuder därför 5 års garanti på Bag’in. Garantin gäller för materialet, sömmen, dragkedjan, handtagen och luftkanalerna. Garantin gäller inte det du förvarar innut i Bag’in, alltså dina utemöbler och andra saker.
Har ni fått min beställning?
Du får en orderbekräftelse på e-post när vi har tagit emot din beställning. Har du inte fått den? Kontakta kundservice på telefon + 47 64 80 80 03.
Var är min orderbekräftelse?
Har du inte fått orderbekräftelsen? Kontrollera att du har angett rätt e-postadress vid beställning, och kom ihåg att kolla din skräppost. Om du fortfarande inte hittat den så kontakta oss på telefon + 47 64 80 80 03.
Vilka betallösningar har ni?
Vi tillhandahåller enkel betalning med Klarna, Stripe och PayPal.
Kan jag beställa via telefon?
Nej dessvärre, alla beställningar måste göras i webbutiken.
Kan jag ångra köpet?
Ja, du kan ångra köpet utan anledning inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Kom ihåg att varan måste vara oanvänd och levereras i nyskick när den returneras till oss. Du måste själv betala returfrakten.
Kan jag reklamera produkterna?
Självklart! Om du har upptäckt fel eller brister på din produkt kan du registrera din reklamation här, så hjälper vi dig så snabbt vi kan.
Leverans
Vad kostar leverans?
Vi erbjuder leverans till hela världen med DHL för 200 SEK.
Hur lång är leveranstiden?
DHL Express: 1-3 dagar.
DHL Economic: 5-8 dagar.
Hvor lang er leveringstiden utenfor Norge?
DHL Express: 1-3 dager.
DHL Economic: 5-8 dager.
Kan jag spåra mitt paket?
Ja, använd paketspårningen du får på e-post och mobil när varorna skickas från vårt lager.
Kan jag beställa men fördröja leveransen tills jag kommer hem från semestern?
Nej, det är dessvärre inte möjligt. Varan blir liggande på ditt närmaste utlämningsställe i 14 dagar efter att paketet ankommit. Om du behöver mer tid än så, kan du avtala det med transportören (PostNord eller DHL).
Vilket fraktbolag använder ni?
Alla beställningar skickas med PostNord eller DHL.
Kan produkten levereras till mitt semesterhus?
Ja! Leveransadress behöver inte vara samma som fakturaadress, och vi erbjuder fri frakt till hela världen.
Hur levereras BAG'IN?
Våra produkter levereras plattpackade i kartonger, för att begränsa klimatavtrycket så mycket som möjligt.
